De Sacra Liturgia
1. Što je liturgija etimološki:
U prijevodu sa Grčkog
liturgija je sastavljena od dva pojma: javno (opće) + djelo
(čin).
U
antičkoj Grčkoj označavala je javnu službu, ili jednostavno službu.
Religijski
označava službu u hramu, kultnu službu Bogu.
U Septuaginti
označava službu Bogu.
U Novom
Zavjetu liturgija ima tri značenja: služba, starozavjetni svećenički kult,
duhovne žrtve.
U post-apostolskoj
crkvi „liturgija” se počinje upotrebljavati za kršćansko bogoslužje.
Na
kršćanskom Istoku (grčkog jezika), riječ „liturgija” označava kršćansko
bogoslužje, a kasnije isključivo euharistijsku službu—tako je sve do
danas.
Liturg je svećenik,
onaj koji vrši liturgiju.
Liturgiolog (liturgičar) je
onaj koji proučava i izučava liturgiju (liturgijske čine) kroz (kao) znanstvenu
disciplinu.
3. Sacrosanctum Concilium, br. 7:
Slava
Božja (davanje slave Bogu) + Posvećenje (posvećivanje) ljudi
(vjernika)
6. Koji smisao imaju crkveni obredi?
Postavlja se ozbiljno pitanje koliko danas govore neki
znakovi i neke geste koji su prije bili važni. Npr. što danas znače određeni
liturgijska odjeća? Koje značenje mogu imati neke geste? Koliko su danas
govorljivi i znakoviti tamjan, poklecanja, klanjanja?
7. Bît liturgije: Liturgija kao mjesto i vrijeme susreta
Boga s čovjekom, i čovjeka s Bogom također susret čovjeka s čovjekom. Liturgija
predstavlja odnos i dijalog. Liturgija možemo predstaviti kao nebo na zemlji. Najbolje
slikom zore – dan jest, a ipak još nije. Liturgija sadrži i znak i simbol.
8. Bît liturgije:
Usmjerenost čovjeka prema Danu Gospodnjem. Židovski Šabat
(Subota) kasnije (nakon Krista) je postala Nedjelja (Dan Uskrsnuća).
9. Sakramenti: „Sakramenti su djelotvorni znakovi
milosti, ustanovljeni od Krista i povjereni Crkvi, po kojima nam se
podjeljuje božanski život. Vidljivi obredi kojima se sakramenti slave
označuju i ostvaruju milosti vlastite svakomu od njih. Sakramenti donose plod u
onih
koji ih primaju s potrebnim raspoloženjem.” (KKC, 1131)
Sakramenti: moći koje teku (proističu) iz tijela Kristova.
10. Teologija
Sakramenata:
„Sakramenti su djelotvorni znakovi milosti,
ustanovljeni od Krista i povjereni Crkvi, po kojima nam se podjeljuje božanski
život. Vidljivi obredi kojima se sakramenti slave označuju i ostvaruju milosti
vlastite svakomu od njih. Sakramenti donose plod u onih koji ih primaju s potrebnim
raspoloženjem.” (KKC, 1131)
Sakramenti: moći koje teku (proističu) iz tijela
Kristova.
by Dominis
Post a Comment