O krštenju
Krštenje
na početku života predstavlja ulaz u spasenjsko djelo Isusa Krista. Bog želi da
budemo uronjeni tj. kršteni. Krštenjem bivamo nanovo rođeni i imamo život u
Kristu. Po krštenju primamo božanski život. Sveto pismo govori kako voda
označava život. Krštenjem izlazimo iz staroga svijeta opterećena grijehom i
ulazimo u novi život Djece Božje. Prije 7. st. krštenja su se smatrala gotovo
isključivo za odrasle. Oni su bili primarni u pastoralnoj skrbi. Kasnije se
počelo krštavati djecu jer je zbog smrtnosti djece postojala opasnost da umru
nekršteni. Oni koji su u vrijeme progona kršćana bili ubijeni zbog svoje
pripadnosti Kristu, a nisu bili kršteni, priznavalo se tzv. krštenje krvlju.
Zanimljivost je da se na krštenju molilo i danas moli otklinjanje od zlih
duhova, zbog toga što je to potreba svakog odraslog čovjeka u svakodnevnoj
borbi protiv zla. Krist u krštenju otkriva svoje lice. Krštenje je trenutak
prosvjetljenja. Krštenje ima stanovitu povezanost s ženidbom jer se između
dvije osobe ostvaruje nova zajednica vezana uz ime.
Možemo
reći da čovjek grijehom reže granu na kojoj sjedi, tj. odvaja se od izvora
života, od Boga. Tako se on lišio zaštite koju je prije pada imao. Upravo u
krštenju se događa oproštenje tih istih grijeha i onog istočnog također.
Svećenik moli molitvu zaštite od svih posljedica koje pritišću čovječanstvo. A
za djecu koja umru bez krštenja Bog zasigurno ima načina da im osigura
spasenje. Bog ih neizmjerno ljubi i zato se ne treba bojati za tu djecu jer je
to Božja briga, a on se ne da nadmašiti u ljubavi.
Pomazanje
uljem – podjeljuje se krizmanim uljem. Kod krštenja ono ostavlja krsni pečat
tako da se krštenje ne treba i ne smije ponavljati.
Bijela
haljina – pošto je čovjek grijehom izgubio dostojanstvo u krštenju se zaodijeva
u novo stvorenje na sliku Kristovu.
Zapaljena
svijeća – svijeća simbolizira Krista kao svjetlo istinsko. Mi moramo biti od
njegova svjetla koje se stavlja na svijećnjak da svijetli svima u kući.
Dodir
usta i ušiju – oni predstavljaju otvaranje čovjekova razuma da može čuti i
slaviti Boga. Potječe od one Isusove riječi „Efatha“ što znači „Otvori se.“
Post a Comment